Wanneer is een verwijdere Instagram gebruikersnaam weer beschikbaar?

de gebruikersnaam die ik wou gebruiken voor onze webshop was de afgelopen maanden bezet. Nu zag ik vorige week dat deze gebruikersnaam gewist is en niet meer bestaat. Ik wou dus een gebruikersnaam hiervoor aanmaken maar krijg steeds de melding dat deze gebruikersnaam al in gebruik is terwijl dit niet zo is. Nu had ik vernomen dat het een tijdje duurt voordat verwijderde Instagram gebruikersnamen weer beschikbaar komen. Weet iemand toevallig hoelang dat dit kan duren? Er is namelijk ook geen mogelijkheid om met Instagram zelf in contact te komen hierover.

Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
16K

Antwoorden (1)

Ook al is een account gedelete, Instagram zorgt ervoor dat de username niet meer gebruikt kan worden. Het is mogelijk dat 't na een tijdje wel kan, maar ze geven niet aan hoe lang.